Στην εποχή Σκλαβενίτη εισέρχεται ο Μαρινόπουλος

0
2912

Ο Μάρτιος ορίστηκε ως η επίσημη λειτουργία της εταιρείας «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη», η οποία θα απορροφήσει τα 361 καταστήματα της Μαρινόπουλος, όπως προκύπτει από την επιστολή της Σκλαβενίτης στους προμηθευτές.

Για την 1η Μαρτίου ορίστηκε ως η επίσημη πρώτη της λειτουργίας της εταιρείας «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη», η οποία θα απορροφήσει το δίκτυο 361 καταστημάτων της Μαρινόπουλος. Αυτό αναφέρει επιστολή της διοίκησης της Σκλαβενίτης προς προμηθευτές σχετικά με τους κεντρικούς αποθηκευτικούς χώρους όπου θα πραγματοποιούνται οι παραδόσεις εμπορευμάτων.

Εδώ και περίπου δύο εβδομάδες, στελέχη της Σκλαβενίτης επικοινωνούν τηλεφωνικά με τις εταιρείες, προκειμένου να υπάρξει προφορική ενημέρωση επί διαδικαστικών θεμάτων τροφοδοσίας των καταστημάτων, καθώς, όπως αναφέρουν οι εκπρόσωποι της αλυσίδας στους προμηθευτές, «ξεκινάμε».

Οι επίσημες ανακοινώσεις επί της ολοκλήρωσης του deal –στον βαθμό που υπάρξουν– αναμένεται να γίνουν εντός των προσεχών ημερών, καθώς μένει τυπικά η υπογραφή της συμφωνίας με τις τράπεζες για την επιπλέον χρηματοδότηση, αλλά και η οριστικοποίηση του κειμένου της μεταβίβασης.

Πάντως, ήδη σε ορισμένα υπερμάρκετ της πρώην Carrefour –όπως σε αυτά των Αμπελοκήπων και του Αλίμου– γίνονται εκτεταμένες εργασίες ανακαίνισης, προκειμένου να λειτουργήσουν ως Σκλαβενίτης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο υποκατάστημα της Carrefour στην Ελλάδα λειτούργησε στους Αμπελοκήπους, στο Κτίριο Θων.

Στον Άλιμο, μάλιστα, λειτούργησε το πρώτο υπερμάρκετ που είχε έρθει ποτέ στην Ελλάδα, το 1991, με την επωνυμία –τότε– Continent, και πάντα υπό την «ομπρέλα» του Μαρινόπουλου.

Τα δύο αυτά καταστήματα είναι από τα πρώτα που θα εισέλθουν στη νέα εποχή Σκλαβενίτη.

 Επιτροπή Ανταγωνισμού

Την ίδια στιγμή, η εισήγηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την εκποίηση 22 καταστημάτων σε Αττική και Κρήτη προτείνει ως χρονικό περιθώριο ένα εξάμηνο για την έγκριση της συμφωνίας εξυγίανσης της Μαρινόπουλος.

Η 123 σελίδων εισήγηση της επιτροπής αναφέρει ότι μέσα σε ένα εξάμηνο η Σκλαβενίτης θα πρέπει να εκποιήσει τα 22 καταστήματα, όπου εμφανίζεται οριζόντια αλληλοεπικάλυψη δραστηριοτήτων μεταξύ των δύο ομίλων και συγκριτικά υψηλό αθροιστικό μερίδιο αγοράς σε τοπικό επίπεδο.

Τα καταστήματα που βαίνουν προς εκποίηση, τα οποία μπορεί να ανήκουν είτε στη Μαρινόπουλος είτε στη Σκλαβενίτης, είναι 19 στην Αττική και 3 στην Κρήτη (2 στο Ηράκλειο και ένα στο Λασίθι). Στην Αττική πρέπει να εκποιηθούν καταστήματα που βρίσκονται στις περιοχές: Ηράκλειο, Αθήνα (2 καταστήματα), Άγιος Δημήτριος (3 καταστήματα), Πειραιά (4 καταστήματα), Νέα Σμύρνη, Άγιος Ιωάννης Ρέντης, Ταύρος, Παλαιό Φάληρο, Ασπρόπυργος, Νίκαια, Βριλήσσια, Παλαιό Φάληρο και Καλλιθέα.

Όσον αφορά τους προμηθευτές, η εισήγηση ορίζει τη διατήρηση συγκεκριμένων προμηθευτών, μικρών και τοπικών, είτε κοινών είτε τοπικών του ομίλου Μαρινόπουλος. Η περίοδος διατήρησης της συνεργασίας ορίζεται για 3 έτη.

Το χρονικό…

Το πρώτο deal με τη Σκλαβενίτης είχε ανακοινωθεί περίπου πριν από έναν  χρόνο, στις 12 Φεβρουαρίου του 2016, και επί της ουσίας ναυάγησε λίγο μετά το Πάσχα του 2016, με τους τίτλους τέλους να πέφτουν και επισήμως στα τέλη Ιουνίου, όταν η οικογένεια Μαρινόπουλου παραδέχθηκε ότι υπάρχει πρόβλημα στην αλυσίδα της, αιτήθηκε προστασία από τους πιστωτές της και ξεκίνησε διαπραγματεύσεις, υπό τα νέα δεδομένα, με τη Σκλαβενίτης και τις πιστώτριες τράπεζες .

Δύο μήνες διαπραγματεύσεων, οι οποίες κινδύνευσαν να τιναχθούν στον αέρα ουκ ολίγες φορές. Αγώνας δρόμου για τη συγκέντρωση των υπογραφών συναίνεσης των πιστωτών και την κατάθεση της αίτησης υπαγωγής στο άρθρο 106β&θ του πτωχευτικού κώδικα στις 30 Σεπτεμβρίου. Εκδίκαση της υπόθεσης στις 19 Οκτωβρίου και τρεις μήνες αναμονής για την έκδοση της απόφασης, η οποία καθυστέρησε.

Πλέον το στοίχημα για τη Σκλαβενίτης είναι πόσο γρήγορα θα μπορέσει να γυρίσει το δίκτυο της Μαρινόπουλος, που περνά στα χέρια της. Αν δηλαδή θα καταφέρει, σε μια αγορά η οποία συνεχίζει να μετρά σημαντικές απώλειες (-9,9% ήταν η πτώση της κατανάλωσης στα είδη διατροφής εντός των αλυσίδων σουπερμάρκετ τον Ιανουάριο), να δελεάσει τους καταναλωτές, οι οποίοι έχουν βρει αλλού στέγη, να γυρίσουν πίσω. Ένα πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι σίγουρα η αλλαγή της ταμπέλας στα καταστήματα Μαρινόπουλος και η τροφοδοσία του δικτύου. Αλλά το «παιχνίδι» –όπως λένε όσοι γνωρίζουν– θα παιχθεί στις προσφορές, στις παροχές και στις τιμές.

0 0 vote
Article Rating
Εγγραφή στη ροή σχολίων
Ενημέρωση για
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments