Είναι Ασφαλές να Οδηγείς αν Έχεις Κάνει Χρήση Κάνναβης;

0
592

Ήταν ένα συνηθισμένο Σαββατόβραδο για τον Abhijit Kelkar*, έναν 27χρονο παραγωγό βίντεο, καθώς χαλάρωνε σε ένα δωμάτιο όπου έπαιζε δυνατά ποπ μουσική, περιτριγυρισμένος από τους κολληοτύς του. Παρότι οι φίλοι του τον ικέτευαν να φτιάξει έναν γύρο σφηνάκια καμικάζι, ο Kelkar αρνιόταν.

Αντί γι’ αυτό, διάλεξε να «σκάσει» έναν μπάφο φτιάχνοντας το τρίτο του joint εκείνη τη νύχτα. Ο Kelkar, που είχε μόλις αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο, ήξερε πως δεν μπορούσε να ρισκάρει να του κάνουν αλκοτέστ. Έτσι, προτίμησε εκείνο που θεωρούσε ως «υγιέστερη και ασφαλέστερη» εναλλακτική.

Το να καπνίζεις χόρτο και να οδηγείς ήταν ως τώρα η λύση του χρήστη κάνναβης για να φτιάχνεται χωρίς να πρέπει να αφήσει το αυτοκίνητο σπίτι, από τότε που οι ταινίες του Seth Rogen το έκαναν κουλ. «Σίγουρα προτιμώ να καπνίσω μπάφο και να οδηγήσω, διότι νιώθω να έχω πολύ περισσότερο τον έλεγχο», λέει ο Kelkar. Ενώ επιμένει ότι είναι ανήθικη οποιαδήποτε πράξη μειώνει την αίσθηση του χώρου και την εγρήγορση, εντούτοις ο Kelkar πιστεύει ότι έχει αποκτήσει τόση άνεση με τημ κάνναβη, ώστε να εμπιστεύεται τον «φτιαγμένο» του εαυτό. Και δεν είναι ο μοναδικός.

Σε μια έρευνα του 2019 που διεξήγαγε η PSB Research για το Buzzfeed News, οι μισοί Αμερικανοί που ρωτήθηκαν, πίστευαν πως ήταν ασφαλές να καπνίζουν χόρτο και να οδηγούν. Παρότι μια επιθεώρηση 60 μελετών που παρουσιάστηκε το 1995 στο Διεθνές Συνέδριο για το Αλκοόλ, τα Ναρκωτικά και την Οδική Ασφάλεια κατέληξε στο συμπέρασμα πως η μαριχουάνα επηρεάζει όλες τις νοητικές λειτουργίες που είναι απαραίτητες για ασφαλή οδήγηση, όπως την ευθύγραμμη πορεία, τον συντονισμό των κινήσεων διαφορετικών μερών του σώματος, την οπτική λειτουργία και τη συγκέντρωση, οι χρήστες επισημαίνουν ότι το να την έχουν «ακούσει» μπορεί να τους κάνει να αποφεύγουν τα ρίσκα και να είναι πιο προσεκτικοί στην εκτίμηση των αποστάσεων.

Σε όλο τον κόσμο, δεν υπάρχει καθορισμένος τρόπος ώστε να μετρηθεί πόσο μειωμένων δυνατοτήτων είναι ένας φτιαγμένος οδηγός (αντίθετα με το πόσο σαφής είναι ο τρόπος να οριστεί πόσο μεθυσμένος είναι ένας οδηγός), και τα τεστ νηφαλιότητας που γίνονται επί τόπου στον δρόμο συνήθως αναφέρονται μόνο στο αλκοόλ.

Στην αγορά υπάρχουν συσκευές μέτρησης μαριχουάνας που λειτουργούν με το φύσημα, αλλά δεν είναι ξεκάθαρος ο συσχετισμός του πόσο THC (η ψυχοδραστική ουσία της κάνναβης) μπορεί αντικειμενικά να συνδεθεί με τη μειωμένη ικανότητα οδήγησης.

Επιπλέον, υπάρχει το ζήτημα πως το THC, που ανιχνεύεται στο αίμα στον οργανισμό ενός ατόμου και αποθηκεύεται στα λιπώδη κύτταρα του ατόμου, παραμένει στο σώμα του χρήστη για μεγάλο χρονικό διάστημα αφότου έχει περάσει η επήρεια της κάνναβης. Επίσης, ενώ τα επίπεδα της THC μπορεί να φτάσουν στην κορυφή αμέσως μόλις ένα άτομο έχει καπνίσει ένα joint, η ικανότητά τού να οδηγεί μπορεί να μην έχει μειωθεί ακόμα, διότι μπορεί η ουσία να μην έχει φτάσει στον εγκέφαλο.

Ενώ χώρες όπως ο Καναδάς έχουν θεσπίσει νομικά όρια πάνω στην ποσότητα THC που επιτρέπεται να βρίσκεται στον οργανισμό των οδηγών, μια έρευνα του VICE βασισμένη σε μαρτυρίες αποκάλυψε πως τελικά επικρατούσε σύγχυση και στις δύο πλευρές, τόσο στους οδηγούς όσο και στις Αρχές.

Κάτι που ισχύει και για τους ασθενείς σε Πολιτείες των ΗΠΑ που έχουν νομιμοπιήσει την ιατρική κάνναβη. Παρά το γεγονός ότι ο νόμος ορίζει πως κανείς, ούτε καν ένας ασθενής, δεν επιτρέπεται να οδηγεί μετά την κατανάλωση κάνναβης, η αμφισημία του τι θεωρείται «σε χαμηλά επίπεδα» δημιουργεί ένα παροιμιώδες παραθυράκι για τους χρήστες.

Πηγή : vice.com

0 0 vote
Article Rating
Εγγραφή στη ροή σχολίων
Ενημέρωση για
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments